www.interlan.pl

Na przykład mówimy o kimś, że

Czym jest w psychologii społecznej etykietowanie ? Synonimami tego zjawiska są takie terminy jak stygmatyzacja czy naznaczanie danej osoby. Jest to nadawanie ludziom czy grupom określeń, przez co bardzo często zaczynają oni wierzyć, że naprawdę są tacy oraz zachowywać się zgodnie z daną, przyczepioną mu etykietką. Na przykład mówimy o kimś, że jest on matematycznym antytalentem – a z czasem okazuje się, że faktycznie, wziął sobie do serca to określenie i uwierzył w nie, przez co nawet nie próbuje rozwiązywać zadań matematycznych. Etykietowanie rodzi stereotypy, jednych może skłaniać do samodyscypliny, a w innych może powodować depresję i zniechęcać do własnego rozwoju. Stąd właśnie biorą się przekonania o tym, jacy są Polacy, Żydzi, teściowe, lesbijki, prawnicy, kibice, mieszkańcy wsi. Czasami zdarzają się przypadki stereotypów, które nie są pejoratywne, mimo to wepchnięcie do „szufladki” nie należy do przyjemnych doświadczeń, nawet gdy szufladka wydaje się być pochlebna i gdy etykietowanie to rodzaj komplementu („kobiety są wrażliwe”, „wszyscy geje mają zmysł artystyczny”), może sprawiać, że jednostka czuje się traktowana nie indywidualnie, a jedynie jak przedstawiciel danej grupy.

klaser55.pl/5-skup-militariow